Darmowa pomoc w odszyfrowaniu plików —tylko dla PC chronionych przez Dr.Web w momencie infekcji
Hot news | All the news | Wiadomości o produktach Dr.Web | Ostrzeżenia wirusowe
25 listopada 2015
Nasze laboratorium antywirusowe otrzymuje olbrzymią liczbę zgłoszeń z prośbą o odszyfrowanie plików ― włączając te od użytkowników, którzy zakupili licencję Dr.Web już po wystąpieniu infekcji. Tymczasem, rozpoczynając od wersji 9 Dr.Web dla Windows, nasze rozwiązanie antywirusowe zawiera w sobie funkcjonalności Ochrony Zapobiegawczej i Zapobiegania Utracie Danych, które pomagają ochronić wartościowe informacje przed uszkodzeniem przez ransomware szyfrujące pliki. W większości przypadków odszyfrowanie plików nie jest możliwe ― nawet gdy skontaktujesz się z prośbą o pomoc do wsparcia technicznego Doctor Web.
Zgodnie z nowymi zasadami użytkownik musi posiadać Dr.Web Security Space lub Antywirusa Dr.Web dla Windows 9.0 (lub nowsze), Dr.Web Enterprise Security Suite (wersja 6 i nowsze) zainstalowanego i działającego zgodnie z aktywną licencją komercyjną.
Jak poprzednio, usługa darmowego odszyfrowywania jest dostępna tylko dla właścicieli aktywnej, komercyjnej licencji Dr.Web, a jedyna zmiana dotyczy tego, że obecnie licencja musi być zakupiona przed, a nie po zaistnieniu infekcji spowodowanej przez ransomware szyfrujące pliki.
Ponownie zalecamy, aby nie płacić atakującym okupu za odszyfrowanie plików. Po więcej informacji na temat ransomware szyfrującego pliki i działań które powinny być przeprowadzone w razie infekcji zapraszamy do naszego artykułu "Ransomware szyfrujące pliki—Zagrożenie № 1".
Prośbę o odszyfrowanie możesz zgłosić tutaj.